marți, 19 iulie 2011

Tort cu ciocolata si mere


Este un tort care arata si miroase foarte bine, cu siguranta va fi la fel de gustos !!!
Dar doar maine il voi incerca deoarece il duc la nora nasilor la Sovata care a nascut si mergem cu "mancare"cum e traditia de aici.
Am gasit acest tort pe blogul lui Cami, mi-a facut cu ochiul asa ca m-am apucat de treaba.
bineteles ca ceva a trebuit sa fie gresit...blatul nu a iesit asa cum a trebuit deoarece nu am dat focul mai tare la cuptor si nu a crescut cum trebuie. Dar asta e acum, data viitoare va arata si mai bine.
Si dupa cate am inteles, o felie ar avea in jur la 395 kcal ceea ce nu e chiar asa mult nu?:)

Deci avem nevoie de (pentru forma de 26 cm)

250 g margarina sau unt
300 g ciocolata (amaruie sau ce aveti)

5 oua

250 g zahar

175 g faina
un praf de copt
150 g nuci (eu le-am rupt cu mana)

1 kg de mere taiate cubulete marunt
Decor
1 jumatate lamaie
50 g ciocolata alba

100 g ciocolata
amaruie
un mar intreg
biscuiti cu ciocolata

Ciocolata impreuna cu margarina se pun la topit pe bain marine.
Cand s-au topit se lasa sa se raceasca putin.
Ouale se despart, iar albusele se bat spuma cu 100 g zahar (in reteta scria cu sare). Restul de zahar (150 g) se amesteca (in bol de mixer) cu galbenusele in care se adauga treptat ciocolata topita impreuna cu margarina pana cand nu se mai simte zaharul.Albusul se adauga peste crema de ciocolata obtinuta,se incorporeaza apoi praful de copt si faina, merele taiate marunt impreuna cu nucile si se amesteca bine.Se toarna compozitia intr-o oala tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la moc mediu pana trece testul scobitorii.
Pentru decor se foloseste un mar taiat in felii subtiri care se stropesc cu zeama de lamaie (ca sa nu se oxideze) si se scufunda pe jumatate in ciocolata. ciocolata alba se da prin razatoare si astfel se umple suprafata tortului. Biscuitii se pun si ei pe lateralul farfuriei si se leaga cu un snur.

Cam asta e toata filozofia, a fost un tort foarte gustos. Daca doriti sa il incercati va doresc...Pofta buna!!!

Niciun comentariu: